Hegypásztor Applikáció - hogyan használd?
A Hegypásztor Applikáció felhasználói kézikönyve
iOS rendszer
Kezdeti lépések
IOS rendszerű mobil telefonokon a Hegypásztor kör nevű applikáció segítségével férhetünk hozzá a tartalmakhoz. Az alkalmazást az App Store-ból lehet letölteni.
- Töltsük le az applikációt. Ezt követően az alkalmazás megnyitása után egy üdvözlő képernyő fogad bennünket, amely a telefon nyelve alapján vált magyar vagy németnyelvre. Ha a telefon nyelve magyar vagy német, akkor ez a nyelvválasztó felület nem jelenik meg.
- Mielőtt elkezdenénk használni az alkalmazást, a felület végigvezet minket néhány fontos beállításon, amelyekre szükség van a megfelelő használathoz. Az elsőképernyő a kezdőképernyő, mely minden telefon indításnál a két logót és a szlogent mutatja, továbbhaladáshoz válasszuk a “Következő” lehetőséget.
- Ezután az alkalmazás engedélyt kér a helyzetünkhöz való hozzáféréshez. Ez a képernyő csak az alkalmazás legelső indításakor jelenik meg, de a helyzetmeghatározást a beállítások menüpontból is ki tudjuk majd kapcsolni. Minden funkció megfelelő működéséhez viszont válasszuk az “Engedélyezés mindig” lehetőséget.
- A következő oldalon felugró ablakban engedélyezzük az értesítések fogadását, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az alkalmazást használjuk. Ez a felület is csak az app legelső megnyitásakor jelenik meg, az értesítések kikapcsolását viszont a beállítások menüben később szintén be lehet állítani. Az értesítésekben a push üzenetek és a helyszínek jelennek meg ezért fontos, hogy ezt előszörengedélyezzük.
- Ezt követően indítsuk el az alkalmazás használatához szükséges adatok letöltését a letöltés gombra kattintva.
- Ha a letöltés kész válasszuk a “Következő” gombot, majd ezt követően egy rövid bemutató videó kezdődik ahol megjelenik egy újabb “Következő” gomb, amivel tovább haladva eljuthatunk az alkalmazás főmenüjéhez.
Az alkalmazás bemutatása
Az alkalmazás kezdeti lépései után a következő képernyő fogad minket:
❖ Az applikáció tetején megjelenő “Kellemes időtöltést kívánunk!” helyén a lokációnak megfelelően váltakozó tartalmat láthatunk majd, amikor beérünk egy beacon hatósugarába. Ez a funkció a “Legközelebb hozzád”. Ezt akkor kapja meg a felhasználó, ha az admin felületen a felvett tartalomhoz van rendelve állomáspont és ezáltal beacon.
❖ Amikor az itt megjelent tartalomra nyomunk, akkor azonnal megjelenik az admin felületen létrehozott szövegek és képek (tartalmak fülön az alap tartalmak között).
❖ A látnivalók menüponton tekinthetjük meg az összes létrehozott állomásponthoz hozzáadott tartalmakat.
❖ Az általános információk menüpontban a legfontosabb információkat tekinthetjük meg, amelyeket az admin felületen az Általános információk menüpontban vettünk fel:
❖ A navigáció menüpontra kattintva láthatjuk a helyszínek listáját, ahol bármelyik helyszínt kiválasztva a térkép alkalmazásban megjelenik egy tervezett útvonal az aktuális helyzetünktől indulva. Így minden esetben megtalálhatjuk azt a helyet, amit szeretnénk megtekinteni.
❖ A Hegypásztor Körről készült térképet is megtekinthetjük a térkép menüpontban. Ez segíti a Hegypásztor Kör területén a könnyebbtájékozódást.
❖ A képkészítés menüpontban egy logóval ellátott képet kaphatnak a látogatók, ezzel nagy hangsúlyt fektetve arra, hogy az emlékekként a logóval ellátott kép mindenki számára később elérhető legyen.
A kép készítéséhez a kamerához való hozzáférést engedélyezni kell. Ezt követően annyi kép készíthető, amennyit csak szeretnénk. A kép elkészítését követően azok a Fotók alkalmazásban kerülnek elmentésre.
❖ Vetélkedő beolvasásához az általános információk fület válasszuk, majd a jobb sarokban megjelenő QR feliratot. Pozicionáljuk a QR kódot a keretbe (a képen látható módon), addig, amíg nem sikerül a beolvasás:
❖ Sikeres QR kód beolvasása után lehetőségünk van a kérdések megtekintésére, amelyekre választ csak akkor adhatunk, ha már jártunk az adott helyen, amire a kérdés vonatkozik.
A feloldott kérdés mellett egy lakat ikon jelenik meg, ezzel jelezve, hogy a kérdésre már adhatunk választ.
❖ Amennyiben már válaszoltunk egy kérdésre és megnyomtuk a “Kész” feliratot, akkor a válaszunk módosítására már nincs lehetőség!
❖ A megválaszolt kérdések mellett egy pipa jelenik meg, ezzel jelezve hogy hány kérdéssel végeztünk. A kvíz beküldésére csak abban az esetben van lehetőség, ha minden kérdés feloldódott (minden sorban a feloldógomb szerepel) és legalább kettőt ezek közül meg is válaszolt:
❖ Ha minden válaszunkat rögzítettük, akkor a “Beküld” gomb segítségével tudjuk a kvízt elküldeni. Erről egy felugró ablak is értesít minket a következő szöveggel: “Kvízjáték teljesítve. A játék végét követően a nyertest üzenetben értesítjük.” Majd visszatér az alkalmazás a főmenüre.
❖ Egy adott QR kód beolvasására csak egyszer van lehetőség a többszöri beküldés elkerülése érdekében. Erről is felugró ablak értesíti a felhasználót: “Hiba a kvíz betöltése során- A kérés elutasítva. Ezt a kvízjátékot már aktiváltad korábban.”.
❖ A kvíz nyertesét az admin felületről lehet értesíteni és ekkor a felhasználó telefonjára egy egyszeri alkalommal megjelenő értesítés érkezik, amelyre ha rákattint eltűnik.
Értesítések
❖ Push értesítések:
Csak megjelenő értesítés, amennyiben rákattintunk, nem történik semmi. Főként vihar és egyéb fontos üzenetek küldésére szolgál. Az admin felületről küldhető!
❖ Új látnivalók értesítései:
Amint beérünk egy új látnivaló közelébe, megjelenik az értesítés, és amint rámegyünk a látnivaló részletei jelennek meg:
Android rendszer
Kezdeti lépések
Android rendszerű mobil telefonokon a Hegypásztor nevű applikáció segítségével férhetünk hozzá a tartalmakhoz. Az alkalmazást a Play áruházból lehet letölteni.
- Töltsük le az applikációt. Ezt követően az alkalmazás megnyitása után egy üdvözlő képernyő fogad bennünket, amely a telefon nyelve alapján vált magyar vagy német nyelvre. Ha a telefon nyelve magyar vagy német, akkor ez a nyelvválasztó felület nem jelenik meg.
- Mielőtt elkezdenénk használni az alkalmazást, a felület végigvezet minket néhány fontos beállításon, amelyekre szükség van a megfelelő használathoz. Az első képernyő a kezdőképernyő, mely minden telefonindításnálakétlogótésaszlogentmutatja, továbbhaladáshoz válasszuk a “Következő” lehetőséget.
- Ezután az alkalmazás engedélyt kér a helyzetünkhöz való hozzáféréshez, a kamera használatához, és a fájlrendszer eléréséhez. Ez a képernyő csak az alkalmazás legelső indításakor jelenik meg, de a helymeghatározást a beállítások menüpontból is ki tudjuk majd kapcsolni. Minden funkció megfelelő működéséhez viszont válasszuk az “Engedélyezés” lehetőséget.
- Ezt követően indítsuk el az alkalmazás használatához szükséges adatok letöltését a letöltés gombra kattintva.
- Ha a letöltés kész válasszuk a “Következő” gombot, majd ezt követően egy rövid bemutató videó kezdődik, ahol megjelenik egy újabb “Következő” gomb, amivel tovább haladva eljuthatunk az alkalmazás főmenüjéhez.
Az alkalmazás bemutatása
Az alkalmazás kezdeti lépései után a következő képernyő fogad minket:
❖ Az applikáció tetején megjelenő “Kellemes időtöltést kívánunk” helyén a lokációnak megfelelően váltakozó tartalmat láthatunk majd, amikor beérünk egy beacon hatósugarába. Ez a funkció a “Legközelebb hozzád”. Ezt akkor kapja meg a felhasználó, ha az admin felületen felvett tartalomhoz van rendelve állomáspont és ezáltal beacon.
❖ Amikor az itt megjelent tartalomra nyomunk, akkor azonnal megjelenik az admin felületen létrehozott szövegek és képek. (tartalmak fülön az alap tartalmak között)
❖ A látnivalók menüponton tekinthetjük meg az összes létrehozott állomásponthoz hozzáadott tartalmakat és azt követően a tartalmak szövegét és képeit:
❖ Az általános információk menüpontban a legfontosabb információkat tekinthetjük meg, amelyeket az admin felületen az Általános információk menüpontban vettünk fel:
❖ A navigáció menüpontra kattintva láthatjuk a helyszínek listáját, ahol bármelyik helyszínt kiválasztva a térkép alkalmazásban megjelenik egy tervezett útvonal az aktuális helyzetünktől indulva. Így minden esetben megtalálhatjuk azt a helyet, amit szeretnénk megtekinteni.
❖ A Hegypásztor körről készült térképet is megtekinthetjük a térkép menüpontba. Ez segíti a Hegypásztor Kör területén a könnyebbtájékozódást.
❖ A képkészítés menüpontban egy logóval ellátott képet kapnak a látogatók, ezzel nagy hangsúlyt fektetve arra, hogy az emlékekként a logóval ellátott kép mindenki számára később elérhető legyen.
❖ Vetélkedő beolvasásához az általános információk fület válasszuk, majd a jobb sarokban megjelenő QR feliratot, majd pozicionáljuk a QR kódot a keretbe (a képen látható módon), addig, amíg nem sikerül a beolvasás:
❖ Sikeres QR kód beolvasása után lehetőségünk van a kérdések megtekintésére, amelyekre választ csak akkor adhatunk, ha már jártunk az adott helyen, amire a kérdés vonatkozik.
A feloldott kérdés színe zöldre változik, ezzel jelezve, hogy a kérdésre már adhatunk választ:
❖ Amennyiben már válaszoltunk egy kérdésre és megnyomtuk a “Kész” feliratot, akkor a válaszunk módosítására már nincs lehetőség!
❖ A megválaszolt kérdések mellett egy pipa jelenik meg, ezzel jelezve hogy hány kérdéssel végeztünk. A kvíz beküldésére csak abban az esetben van lehetőség, ha minden kérdés feloldódott (minden sorban a feloldógomb szerepel) és legalább kettőt ezek közül meg is válaszolt:
❖ Ha minden válaszunkat rögzítettük, akkor a “Beküld” gomb segítségével tudjuk a kvízt elküldeni. Erről egy felugró ablak is értesít minket a következő szöveggel: “Kvíz teljesítve. A játék végét követően a gyertest üzenetben értesítjük”. Majd visszatér az alkalmazás a főmenüre.
❖ Egy adott QR kód beolvasására csak egyszer van lehetőség a többszöri beküldés elkerülése érdekében. Erről is felugró ablak értesíti a felhasználót: “Hiba a kvíz betöltése során- A kérés elutasítva. Ezt a kvízjátékot már aktiváltad korábban”
❖ A kvíz nyertesét az admin felületről lehet értesíteni és ekkor a felhasználó telefonjára egyszeri alkalommal megjelenő értesítés érkezik, amelyre ha rákattint eltűnik.
Értesítések
❖ Push értesítések:
Csak megjelenő értesítés, amennyiben rákattintunk, nem történik semmi. Főként vihar és egyéb fontos üzenetek küldésére szolgál. Az admin felületből küldhető!
➢ Új látnivalók értesítései:
Amint beérünk egy új látnivaló közelébe, megjelenik az értesítés, és amint rámegyünk a látnivaló szövege és képei jelennek meg :